امــــروز گذرگاه آینده
امــــروز گذرگاه آینده

امــــروز گذرگاه آینده

امروز

قسمتی از نامه انیشتین به آیت الله بروجردی

 

 

آلبرت اینشتین(فوت 1955 م) در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان: "دی ارکلرونگ" Die Erkla"rung - von: Albert Einstein – 1954 یعنی:"بیانیه" که در سال 1954 آن را در امریکا و به آلمانی نوشته است - اسلام را بر  تمامی ادیان جهان ترجیح میدهد و آن را کاملترین ومعقولترین دین می داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه ی اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی (فوت1340ش =1961م) است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) وبیش از همه (بحارالانوار) علامه مجلسی (که از عربی به انگلیسی توسط  حمید رضا پهلوی (فوت1371ش) و.. .ترجمه وتحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده) تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمیشود وتنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده "نسبیت" را ارائه داده  ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند.

             آیت الله بروجردی و انیشتین      آیت الله بروجردی و انیشتین

از آنجمله حدیثی است که علامه ی مجلسی در مورد  معراج جسمانی رسول اکرم(ص) نقل میکند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی میخورد و آن ظرف واژگون میشود.اما پس از اینکه پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز میگردند مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ...اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی "نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد...همچنین اینشتین در این رساله "معاد جسمانی" را از راه فیزیکی اثبات میکند(علاوه بر قانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول  معروف "نسبیت ماده و انرژی" میداند:

                                                          E = M.C2 >> M = E :C2

یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا" به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. او همچنین در همین رساله عقیده ی به "وحدت وجود" را از خرافات های شایع شده توسط ملا صدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه "فیزیک کلاسیک" و "فیزیک نسبیتی" به شدت مورد حمله قرار می دهد ...بطور خلاصه: او میگوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است(حیز وجودی) که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد...در رابطه با "عقل" نیز با کمال شگفتی - انیشتین نظریه ی اخباریون شیعه را ( که عقل را نسبی میدانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمیبرند) صحیح دانسته و میگوید: حق با اخباری های شما ست وهنوز زود است که مردم این را بفهمند..اصل نسخه ی این رساله اکنون جهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن - بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی- سپرده شده و نگهداری میشود... ـ (منبع)


در ادامه نیز فرمول ریاضی خاصی برای "عقل نظری بشر" ارائه داده و "نسبیت" آن را اثبات میکند... . اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ"بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان
پروفسور حسابی نیز بارها  با لفظ"حسابی عزیز" یاد کرده است.


3000000دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسورابراهیم مهدوی( مقیم لندن) با کمک یکی از اعضاء شرکت اتومبیل" بنز" از یک عتیقه فروش یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خطشناسی رایانه ای چک شده و تایید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.


آلبرت اینشتین در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان: “دی ارکلرونگ”Die Erkla”rung - von: Albert Einstein - 1954یعنی:”بیانیه” که در سال 1954 آن را در امریکا و به آلمانی نوشته است  اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد وآنرا کاملترین ومعقولترین دین می داند.این رساله درحقیقت همان نامه نگاری محرمانه ی اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده ی شاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است.اینشتین در این رساله “نظریه ی نسبیت” خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) وبیش از همه (بحارالانوار) علامه مجلسی تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود وتنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده “نسبیت” را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند. از آنجمله حدیثی است که علامه ی مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم(ص) نقل میکند که: هنگام برخاستن اززمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون میشود.اما پس از اینکه پیامبراکرم(ص) از معراج جسمانی باز میگردند مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است …اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی “نسبیت زمان” دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد…همچنین اینشتین در این رساله “معاد جسمانی” را از راه فیزیکی اثبات می کند(علاوه برقانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف “نسبیت ماده و انرژی” میداند: E=M.C 2 >> M=E:C2یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عیناً به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.اینشتین همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ”بروجردی بزرگ” یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها یاد کرده با لفظ”حسابی عزیز“………………………

نظرات 16 + ارسال نظر
میثم چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 ب.ظ http://andisheh.blogaky.com

سلام
من اینو قبلا هم خیلی جاها دیدم و خوندم، ولی هیچ کدوم منبع رسمی و محکمی ارائه ندادن و شما هم ندارین
و بعضی از قسمت های این متن مسخر ه است :

3000000دلار بهای خرید این رساله . . . اونم از یه "یهودی"
این خیلی مسخره است
اون یهودی عتقیه فروش هیچ وقت چنین رساله مهم علمی که قطعا می تونه جنبه سیاسی هم داشته باشه رو به این قیمت ناچیز نمی ده، کی فهمیده که به این قیمت فروخته شده، فاکتورش کو ؟ اصلا خود عتیقه فروش از کجا آورده ؟ مگه نامه از انیشتین به بروجردی نیس ؟ لندن چی کار می کنه ؟ و البته نظریه انیشتین در این مورد بسیار پیچیده هس ولی ثابت شده است و نیازی هم به حدیث و روایت نداره، و صد البته معراج جسمانی پیامبر نیز از سوی ما مسلمونا به طور یقین ثابت شده هست . خیلی در این مورد می شه حرف زد، من قصد رد کردن موضوع این مطلب رو ندارم و قابل رد هم نیس اما گفتم که این اتفاق بیشتر به کذب نزدیکه تا واقعیت . (من موضوع و مطلب بحث شده در مورد نسبیت زمان و معاد جسمانی رو رد نمی کنم)
اصلا سر رشته حرفم رو گم کردم :(
خط شناسی رایانه ای که تایید کرده کجاس ؟
و چند جای دیگه
البته هم آیت الله بروجردی و هم دکتر حسابی دارای شان و منزلت بالایی هستند اما این نوشته های شبیه به کذب که هیچ منبع رسمی و معتبری ندارن، به عقیده بنده، باعث کسر حرمت این دو عزیز است .

شما هم سعی کنین در نوشتن وبلاگ خود از غلبه احساس بر منطق، پیشگیری کنین

با تشکر میثم

یاسر یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ

حدیثی که برای تایید نظریه نسبت آوردی دقیقا برعکسه نظریه نسبیت هست.
وقتی با سرعت نور از زمین دور شی و بر گردی میبینی که مدت بسیار بیشتری از زمانی که تو در فضا سیر کردی در زمین سپری شده . (دقیقا بر خلاف حدیثی که گفتی)
حداقل اول برو ببین نظریه نسبیت چیه بعدا براش حدیث بساز که اینطور ضایع نشی.

اصل مسأله اینه که زمان نسبی هست و برای دو فرد مختلف که یکی در حال حرکت و دیگری در حال سکون هست زمان متغیر خواهد بود .
، حالا اینکه مبدأ و مقصد در این اتفاق کجا هست زیاد مهم نیست .

sh سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:15 ب.ظ

چرنده

انسان موجود عجیبی است که میتواند منطقی ترین چیزها را مسخره و مسخره ترین چیزها را باور کند

ابوالفضل سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 06:38 ق.ظ http://bime-omr.blog.ir

دستت درد نکنه عالی بود

سپاسگذارم

علیرضا چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ق.ظ

بنده خودم آبراهام لینکولن هستم، هرکی خواست اثبات میکنم

این متن فقط ادعا نبوده
التماس تفکر

ماژازخغخغزحغیخراژخازح یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام
یعنی نمیتونید با داستان راست برای دینتون تبلیغ کنید !؟ حتما باید داستان دروغ بسازید ؟

نیازی به داستان نیست برجسته ترین نظریات مرحوم انیشتین در راستای اسلام و تشیع هست انرژی تاریک و نسبیت زمان و مکان و...

سمانه چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام عالی بود

سلام خیلی ممنون از لطفتون

lind دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 10:14 ب.ظ

عالی بود

سپاسگذارم

مجید شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:12 ب.ظ

ممنونم خواهشمندم منبع آن را بنویسید خیلی لازم دارم کتاب نوشتم

با سلام با توجه به اینکه مطلب خیلی قدیمی هست بنده حضور ذهن ندارم

بابک پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:04 ق.ظ

به نظر من انسان می تواند از راه عرفانی و تحقیقی به شناخت خدا برسد بعید نیست که آنیشتین که یک نابغه بزرگ فیزیک بوده است نیز به مرتبه بالایی از خداشناسی دست پیدا کرده باشد همانطور که ابن سینا دانشمند بزرگ اسلامی نیز خداشناسی تحقیقی را عنوان کرده است پس بهتر است (برای هر انسانی جایگاهی نزد خداوند است که تنها خدا می داند )از نظریه پردازی های الکی و کورکورانه در باره افراد صرفا خاص اینکه بگوییم به نظر من اینچنین است و آنچنان اشتباه و دور از انسانیت می باشد

متین سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:02 ق.ظ

سلام اینطور که من فهمیدم اگر با سرعت نور به سمت جسمی چگال حرکت کنی مثل یک سیاهچاله وقتی به زمین برگردی زمان بیشتری را سپری شده میبینی عکس این مطلب این است که اگر با سرعت نور به جایی که خالی از جرم است یعنی عرش الهی که تجرد محض است سفر شود که معراج پیامبر اکرم ص اینگونه بوده وقتی به زمین برگردی زمان نسبی کمی را سپری شده میبینی این مساله با دریافتی که از بهشت دانته تحت مجموعه کمدی الهی داشته ام نیز مطابقت دارد چراکه در آنجا همه چیز باسرعت در حال گردش است .واین درست برخلاف سیاهچاله ها ست که حرکت کند انجام میگیرد. با کمی تامل میفهمیم که از نقطه نظرات بدرستی و با رعایت ادب میبایست انتقاد کرد شاید مساله ای از دید من پنهان باشد واین دلیل بر نفی آن نیست.به امید توفیق

سلام بر شما
مساله اصلی نسبی بودن زمان هست و اینکه آیا در هر شرایطی و در هر سرعتی و در هر مسیری و به هر مقصدی و با هر وسیله ای نتیجه یکسان باشه قابل بحث هست و اگر انیشتین این نظریه رو طرح نمیکرد و مثلا در اعتقادات مسلمین وجود داشت الان صدها جک براش ساخته شده بود

ناذدذرردد سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 01:03 ق.ظ

عجب دادا بد خوراک بوده نساخته بهت جا تگری دری وری تحوی دادی

سپاسگذارم
به نکته بسیار نسنجیده ای اشاره کردید!

نجفی جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 01:27 ق.ظ

عالی

ممنون

سلام جمعه 15 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 06:16 ب.ظ

انیشتین کی فوت شده ؟
بروجردی کی فوت شده؟

نزدیک بود بیست سال نهایتا فاصله است

نا شناس جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:01 ق.ظ

آفرین

ممنون

زهرا پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 09:15 ب.ظ

سایت منتسب به آیت الله بروجردی مکاتبات انیشتین در آن زمان را تایید نموده و تصویر نامه را در سایت ۱۰ ۱۲ سال پیش در سایت قرار داده بودند.

خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد