امــــروز گذرگاه آینده
امــــروز گذرگاه آینده

امــــروز گذرگاه آینده

امروز

در هدفمند سازی فرصت به دشمن ندهیم


دشمن روی فرصت هدفمند کردن یارانه ها خیلی حساب کرده آنچه پیش رو دارید گزارشی است از وزارت اطلاعات در مورد مأموریتهای اینچنینی برای نگران کردن مردم و ایجاد فضای تنش و آب گل آلوده



برنامه حساب‌شده دشمن در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها و اخلال اقتصادی/ افرادی را فرستاده‌اند تا اقتصاد را بحرانی کنندوزارت اطلاعات

قائم مقام وزیر اطلاعات در مورد موضوع اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: دشمن خیلی در این زمینه تلاش و برنامه‌ریزی کرده است و حتی در این موردگزارش‌های روز شمار تهیه کرده است، لذا ما وظیفه داریم در تسهیل هدفمند کردن یارانه‌ها و مقابله با فساد برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش رجانیوز، مجید علوی در اجلاس سراسری شورای دستگاه نظارت کشور گفت: فساد سازمان یافته نوع دیگر فساد است که دشمن برنامه حساب شده‌ای در این زمینه و در جهت افساد و اخلال اقتصادی تدارک دیده است و شرکت‌ها و موسساتی موظف شده‌اند در این مورد برنامه‌ریزی کنند. همچنین آنها کسانی را در این راستا فرستاده‌اند تا اقتصاد را بحرانی کنند و ما باید به این مساله توجه کنیم.


قائم مقام وزارت اطلاعات در ادامه سخنان خود به طرح مطالبی در زمینه موقعیت کشور پرداخت و اظهار داشت: به لطف خداوند متعال ایران امروز در عرصه سیاسی تنه به تنه آمریکا می‌زنند و جای تردید در آن نیست که بسیار بالاتر از منطقه عرض اندام می‌کند. در برنامه سند چشم انداز 20 ساله قرار بود ایران قدرت اول منطقه شود، ولی اکنون از نظر سیاسی در جهان حرف اول را می‌زند، در عرصه فرهنگی نیز هیچ قدرتی در مقابله ایران نیست ولیبرال دموکراسی غرب نیز شکست خورده است. همچنین در زمینه مسائل فرهنگی وضع بسیار خوبی داریم و کسی یارای تعرض به جمهوری اسلامی را در میان ابرقدرت‌ها ندارند و هر‌کس به چنین تهدیدی فکر کند، به بن بست می‌رسد.

وی ادامه داد: در عرصه امنیتی ما بالاتر از عرصه قدرت‌های منطقه هستیم و کلیه دستگاه‌های امنیتی به چنین توفیقی دست یافتند.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مبارزه با فساد جلوگیری از ضعف اقتصادی است، از پایین بودن بهره‌وری در کشور انتقاد کرد.

قائم مقام وزارت اطلاعات با تاکید بر اینکه باید در عرصه اقتصادی مانند سایر عرصه‌ها به درخشش برسیم تا موجب فخر اهل بیت باشیم، گفت: امروز ائمه (علیهم السلام) وقتی به وضعیت کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی‏ امنیتی، علمی و... نگاه می‌کنند خوشایند می‌شوند.

قائم مقام وزارت اطلاعات هشدار داد: دشمن برنامه حساب شده‌ای در جهت افساد و اخلال اقتصادی تدارک دیده است و شرکت‌ها و موسساتی موظف شده‌اند در این مورد برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مساله نظارت و بیان اینکه آمار تعداد نیروهای نظارتی که در دستگاه‌های مختلف به این امر اختصاص داده ایم قابل دفاع نیست، اظهار داشت: مهمترین موضوع در نظارت هم پیشگیری از مفاسد اقتصادی که ام المفاسد است و شاید 90 درصد انواع دیگر فساد مانند اخلاقی، سیاسی، امنیتی و... از همین فساد شروع می‌شود، زیرا کسی به خود اجازه تعدی به حقوق مردم دارد، زمینه ساز هر فساد دیگری است. لذا سرمایه‌گذاری در بخش نظارت باید با سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها برابری کنیم.

وی در ادامه افزود: پیام حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات به این اجلاس این است که بحث نظارت را براساس کشف تعاریف و راه‌های مقابله با مفاسد در میان تعالیم اسلامی جست و‌جو کنیم نه آنچه دیگران در این زمینه گفته‌اند.

قائم مقام وزارت اطلاعات با بیان اینکه در موضوع مفاسد اقتصادی مهمترین موضوع تعریف شناخت مصادیق است،‌گفت: گاهی اوقات در این مساله با مشکل مواجه هستیم و اختلاف نظرها باعث می‌شود تا در جایی به موضوعی توجه شود و در جایی دیگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد، لذا اگر نتوانیم مصادیق فساد اقتصادی را تعریف کنیم نمی‌توانیم انسجام برقرار کنیم، زیرا اگر در گوشه‌ای مصادیق مباح شمرده شود دیگران هم عمل به آن را جایز می‌شمارند.

علوی با بیان اینکه باید مانع از همگانی شدن فساد شویم، تصریح کرد: براساس آمارهای خومان در این زمینه نیاز به کار جدی و برخورد اساسی است وجود دارد. البته مقابله با فساد راهکارهای مختلفی دارد که مهمترین راه پیشگیری از آن، مقابله با فساد کسانی است که به نوعی با نظام رابطه دارند. در این مورد باید از نظر تبلیغاتی و عملی جامعه را به این برداشت برسانیم که تبعیضی در مقابل با فساد وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات فلان حزب یا جریان سیاسی با این ادعا که نگاه خاصی دارد، استفاده از منابع و بهره برداری از امکانات را توجیه می‌کند و متاسفانه وقتی چنین فسادی سر می‌زند، در پیگیری آن با پیچیدگی‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم. لذا طبعا در دستگاه‌های نظارتی نباید اجازه دهیم توجیهات سیاسی افراد را از مجازات عملشان دور کنند.

قائم مقام وزارت اطلاعات با تاکید بر اینکه پس از برخورد با هر مفسده‌ای باید با سازمانی که تخلف در آن صورت گرفته برخورد کرد، اظهارداشت: باید فکر جدی کنیم و آن را در قانون بگنجانیم، البته برخی کشورها هم در این زمینه برخوردهای سختی انجام می‌دهند ضمن آنکه برخی تخلفات هم در قالب شرکت‌ها و موسسات خصوصی انجام می‌شود و وقتی پرونده آنها به محکمه می‌رود، دادگاه تاکید می‌کند که شاکی خصوصی باید حضور داشته باشد وگرنه نمی‌توان موضوع را پیگیری کند. لذا باید در این مورد هم فکر جدی کنیم، زیرا اگر نظارت نداشته باشیم امکانات کشور به هدر می‌رود.

علوی در ادامه به موضوع اطلاع‌رسانی به مفاسد اقتصادی پرداخت و گفت: می‌توان با رعایت حدود شرعی مردم را آگاه کرد و مفسدین را به آنها شناساند، زیرا در معرفی این افراد گاهی سخت گیری می‌کنیم. همچنین در راستای این مبارزه می‌توان سازمان‌های مردم نهاد با عناوینی مانند "عدالت یاران" تاسیس کنیم تا شکایات مردم را پیگیری کنند.

وی همچنین بر ضرورت آگاه‌سازی مرتب و انذار به مسوولین ادامه داد: همکاری بین دستگاه‌های نظارتی باید تکامل یابد زیرا علیرغم مکاتبات هنوز این مساله نهادینه نشده است. 
 قائم مقام وزارت اطلاعات همچنین با اشاره به ناموفقی‌های دشمنان در عرصه‌های سیاسی، ‌نظامی و امنیتی هشدار داد: امروز دشمن تلاش خود را در عرصه اقتصادی گذاشته است؛ آنها تحریم‌ها را وضع کردند تا جلوی چرخ اقتصاد را بگیرند و در همین راستا ما ناچاریم تا حدی از ضوابط تعریف شده فراتر رویم و در این زمینه نیاز به راهکار جامع و چارچوب مشخص داریم که اگر وجود نداشته باشد، موجب فساد می‌شود. اگر برای مقابله با تحریم‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم برای مقابله با فساد باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد مقابله با سوء استفاده‌های بانکی گفت: در این مورد رئیس‌جمهور دو سال پیش دستوری را صادر کرد که در این راستا با وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌ها مذاکره کرده و نرم افزاری را در این مورد طراحی کردیم، آنچه که مهم است اینکه با اصلاح زیر ساخت‌ها و مکانیزه کردن چرخه‌های اقتصاد گام‌های بلندتری را در این راستا برداریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد