امــــروز گذرگاه آینده
امــــروز گذرگاه آینده

امــــروز گذرگاه آینده

امروز

تشریفات اداری مانع فساد یا عامل فساد

  

سی ام مرداد 1392


 

گاهی باید از همه چیز کپی بگیرید و اصل تمام مدارکی که وجود دارند رو همراه با معرفی نامه چند تا جای معتبر دیگه همراه با استشهاد محلی و حکم دادگاه و گواهی های رنگارنگ بهداشت و پش فاکتور و فاکتو خرید و ضامن و سفته و تمبر و قبض تلفن و چند صفحه فرم پر شده و امضا شده همراه با اثر انگشت در هر صفحه و .... با خودتون داشته باشید تا مثلا یک وام ناچیز برای اشتغال از فلان بانک بگیرید 

 

کاغذ بازیاما وقتی همه این تشریفات اداری به راحتی توسط بعضی از افراد با نفوذ یا ثروتمند دور زده میشه ناراحتی ها به اوج می رسه وقتی توی بعضی از ادارات پستی به نام معاون مسئول دفتر رئیس اداره وجود داره!

وقتی برای هوشمند کردن کارت پایان خدمتتون از هفت خان رستم رد می شید 

وقتی برای انجام هر کار کوچکی باید ماه ها علاف خیابونها و اداره های جورواجور بشید 

وقتی برای اجرای طرح نجات دریاچه ارومیه باید صدها مرحله اداری طی بشه و پس از تصویب طرح و ابلاغ به دولت و ابلاغ به وزارت و بخشنامه همزمان به شعبه های فلان وزارتخانه در سه استان و تشکیل جلسه هماهنگی مدیران یک وزارتخانه و برآورد هزینه در وزارت و بازگشت مجدد به کمسیون و تصویب در کارگروه و بازگشت به سازمان مدیرت و برنامه ریزی و بررسی چند ماهه در آنجا و ابلاغ لزوم بررسی جدیدترین شرایط کل دریاچه و بررسی امکان تشکیل جلسه مشترک با فلان وزارتخانه در جلسه چند ماه بعد و ابلاغ لزوم بررسی ارزانترین و نزدیکترین راه و گزارش مجدد به سازمان .... و هزار کار انجام شده و نشده در عرض ده سال هنوز اندرخم یک کوچه از کوچه های تشریفات اداری هستید و دریاچه ارومیه در حال جان سپردن و ایجاد یک بحران زیست محیطی و انسانی و سیاسی اجتماعی و امنیتی برای کشور هست

 

اونجاست که فکر می کنید آیا همه این تشریفات واقعا لازم هست 

آیا این تشریفات تونستند یا می تونن جلوی تخلفات رو بگیرند و یا اونها رو کاهش بدند 

به طور کلی ضرر این تشریفات بیشتر هست یا فوایدش؟!  

آیا نمیشه به جای این چیزها با همین هزینه ها تعهد رو در مردم و مسئولین و نظارت و تنبیه رو توسط دستگاه قضائی بالا برد

آیا نمیشه مدیران استانی و وزارتخانه های مختلف بدون دبدبه و کبکبه و هماهنگی و همگی از بالاترین تا پائین ترین سطوح با هم جمع بشند و در یک روز یا چند روز یک تصمیم رو بگیرند و عملی کنند آیا این طوری هزینه ها کمتر نخواهد شد ؟

 

و در آخر هم یادی بکنیم از یکی از کاری تری و شجاع ترین مدیران ایران معاصر جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد که ایشون بعد از اینکه تونسته بود توی شهرداری تهران حجم وسیعی از تشریفات اداری دست و پاگیر رو برطرف کنه در زمان ریاست جمهوری هم احمدی نژادروی این مساله تاکید داشت و به جای اینکه دوستان و همشهریان و فامیلهای دور و نزدیکش رو برای تصدی همه شغلهای سازمان به اصطلاح مدیریت و برنامه ریزی گسیل بکنه اون سازمان رو که یکی از عوامل اصلی توقف وزارتخانه ها و رکود و فرسایش و دور خود چرخیدن ادارات و سازمانهای مولد ما بود رو حذف کرد اما مدیران چاق و بی خاصیتی که با وجود یک چنین گردنه های بی خاصیتی به ثروتهای هنگفت رسیده بوند با شانتاژ رسانه ای وسیع مجددا این سازمان فاسد رو برگردوندند 

  


 

بروکراسی و تشریفات پرپیچ و خم اداری را از سر راه پیشرفت کشور بردارید 

محمود اجمدی نژاد 28 مرداد1390  (تاریخ تقریبی)

  

امیدوارم رئیس جمهور جدیدمون جناب آقای روحانی هم در چهار سال ریاست جمهوری متوجه این نکته باشند که یکی از بزرگترین خطراتی که اقتصاد و سلامت کشور و موقعیت ایشون رو تهدید می کنه همین بورکراسی فاسد و ناکارآمد اداری هست  

شابا - 29 مرداد 1390

ییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به مسوولان و فعالان بخش‌های مختلف تاکید کرد: بروکراسی و تشریفات پرپیچ و خم اداری را از سر راه پیشرفت کشور بردارید.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم معارفه دکتر مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت که در محل ساختمان وزارت بازرگانی سابق برگزار شد، افزود: فعالان عرصه های گوناگون در کشور باید برنامه های خود را عالمانه تر، هدفمندتر و هم افزاتر طراحی کنند و نباید به گونه ای عمل کرد که سرمایه و منابع کشور به هدر رود.

رییس قوه مجریه تصریح کرد: البته درست است که دشمن ما را در زمینه واردات بخشی از کالاها تحریم کرده است اما بعضی وقت‌ها یک سری روابط و مسایل دست و پاگیر داخلی در کشور بدتر از تهدیدهای دشمن است.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید موانع موجود در مسیر پیشرفت را از پیش رو برداریم و اصلاحات لازم را بویژه در زمینه از بین بردن بروکراسی و تشریفات پر پیچ و خم اداری انجام دهیم.

 معنای حمایت از تولید، چشم بستن بر روی واردات نیست

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز تولید و تجارت از پشتوانه بسیار محکمی در کشور برخوردار است، اقتصاد را یک مجموعه دانست و خاطرنشان کرد که در کشور به همه عوامل تولید، تجارت، صادرات و واردات نیاز داریم.

رییس ‌جمهوری گفت: اگر صحبت از تاکید بر تولید در کشور می‌کنیم، معنای آن این نیست که چشم به روی واردات ببندیم بلکه واردات هم برای کشور لازم است.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه امروز سرمایه نیروی انسانی کشور ما، سرمایه ای بسیار ارزشمند است و حدود 4 میلیون دانشجو در مقاطع مختلف در کشور در حال تحصیل هستند.

احمدی نژاد تاکید کرد: باید دست به دست هم بدهیم و حرکتی را که با سرعت بالا شروع کرده ایم، آن را با سرعت و شتابی بالاتر دنبال کنیم.

رییس جمهوری با بیان این که اگر هر فعال اقتصادی منابع خود را در جهت منافع ملی برنامه ریزی کند همه سود خواهند برد، اظهار داشت: خوشبختانه این روحیه در جمع وسیعی از فعالان ما وجود دارد و باید به یک روحیه همگانی تبدیل شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که برای ساختن ایران نیازمند کار عالمانه، هدفمند و هم افزا هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه آن تصوری که سالیان طولانی بر مدیریت کشور ما حاکم بود مبنی بر اینکه دولت باید تصدی همه کارها را برعهده داشته باشد، امروز دیگر چنین تصوری به تاریخ پیوسته است.

وی اظهار داشت: امروز همه شرایط برای کار عالمانه، هدفمند و هم افزا در کشور مهیا است.

 توزیع منابع مالی باید از حالت رانت خارج شود

رییس جمهوری گفت: ایران به لحاظ منابع کشوری، کشوری غنی محسوب می‌شود و کمبود پول و منابع مالی در کشور نداریم اما البته گاهی احتکار منابع مالی و پولی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: گاهی افرادی درخواست وارد کردن کالایی را مطرح می‌کنند یا کسانی می‌خواهند سرمایه گذاری انجام دهند اما به دلیل مدیریت ناصحیح، منابع مالی احتکار می‌شود. باید کاری کنیم که توزیع منابع مالی از حالت رانت خارج شود.

احمدی نژاد با تاکید بر این که هر کس در هر جا که هست باید فکر کند برای یک مجموعه و تحقق یک هدف واحد کار می‌کند، اظهار داشت: استعمارگران بسیاری از ارزشهای غیرانسانی و غیر اجتماعی را در سالیان گذشته بر جامعه ما تحمیل کرده اند.فردگرایی منحط را جایگزین کار اجتماعی کردند، خدمت به جامعه را به حاشیه بردند و خودخواهی ها را بنیان گذاشتند.

وی گفت: امروز وقت آن رسیده که این مسایل را از جامعه بیرون کنیم که البته با ظهور انقلاب اسلامی این مسایل تا حد زیادی از جامعه رخت بربسته اما هنوز در برخی مقاطع آثار آن باقی است.

 برخی واردکنندگان به قیمت نابودکردن تولیدات داخلی، فقط به منافع خود فکر می‌کنند

رییس‌جمهوری اظهار داشت: هنوز هستند کسانی که فقط به فکر منافع خود هستند و چنین تصور می‌کنند که باید دست به واردات هر کالایی بزنند ولو این که این واردات به قیمت نابود کردن تولیدات داخلی تمام شود.

وی افزود: برای برخی افراد مهم نیست که خزانه ملی و ثروت کشور نابود شود بلکه آنها فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

رییس قوه مجریه با بیان این که باید تلاش کنیم فرهنگ ایرانی خودمان را داشته باشیم، گفت:ایرانی ها درطول تاریخ همیشه به طور اجتماعی و با هم زندگی کرده اند و شادی های خود را تقسیم کرده و در غم یکدیگر شریک بوده اند.

احمدی نژاد تاکید کرد: ایرانیان همواره برای آبادانی و اعتلای این کشور و اعتلای توحید و انسانیت سخت کار کرده اند و این کار را باید ادامه داد و روی آن پافشاری کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
shanaz ghalibaf دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

همه کلمات شما غلط بود چون
اولا هزینه کردن حتی یک دلار خارج از بودجه مملکت ممکن نیست و مردم بر میزان درآمد و هزینه ها نظارت می کنند
ثانیا
یه سوال
رسانه های ما بیشتر و قوی تر هست و پول ما بیشتر هست یا آمریکایی ها یا دولتهای دیگه ای که توشون شورش میشه؟!
عقل هم خوب چیزیه

fatemehsheikholeslami شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام، بهترین عیدی امسال دستور مقام معظم رهبری مبنی بر امضای توافق نهایی است. سال یکهزار و سیصد و توافق مبارک.

رهبر معظم فرمودند که به طرف مقابل که شیطان بزرگ باشد بدبین است و اینها عهد شکن هستند
سال همدلی و همزمبانب دولت و ملت رو برعکس ترجمه نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد