ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
نخست کلام آشنا :
«طلحه و زبیر، افراد کوچکی نبودند. زبیر سوابقی درخشان دارد که نظیر آن را کمتر کسی از اصحاب امیرالمومنین داشت و بعد از به خلافت رسیدن جناب ابی بکر در همان روزهای اول، پای منبر ابی بکر چند نفر از صحابه برخاستند و اظهار مخالفت کردند و گفتند حق با علی ابن ابی طالب است و نام این اشخاص در تاریخ ثبت است. اینها در تمام کتب تواریخ ذکر شده و یکی از آن اشخاصی که مخالفت کرد و از حق امیر المومنین دفاع کرد، زبیر است. فاصله بین آن روز و روزی که زبیر بر روی امیرالمومنین(ع) شمشیر کشید، 25 سال است. حالا برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبیر می گویند آنها اجتهادشان به اینجا منتهی شد. ما در مقام آن نیستیم که راجع به وضع آنها در مقابل خدای متعال سخنی بگوییم اما امیرالمومنین در مقابل اینها جنگید و از مدینه لشکر کشی کرد. برای جنگ با طلحه و زبیر به طرف کوفه و بصره رفت. یعنی آن سوابق محو و تمام شد. ملاک امام این بود.»
و اما :
فرض کنید در زمان این آقایان اس ام اس و اینترنت و ایزارهای ارتباطی امروز هم بود یقین دارم یکی از اس ام اسهائی که دریافت می کردید این بود :
( زبیری که رسول خدا سیف الاسلام خواند شاخ فتنه است طلحه ای که طلحة الخیر نامید شتر است ابوبکری که پدرزن رسول خداست همراه فتنه است عثمان که داماد رسول خداست ابزرار فتنه است عایشه ای که ام المومنین و حرم رسول خداست سوار شتر فتنه است پس رسالت محمد فتنه ای بر علیه پسر ابوطالب بوده است !!)
سیف الاسلام نامیده شدن زبیر از جانب رسول خدا صلیالله علیه و آله هیچ مستندی در کتب شیعه یا سنی ندارد.
سلام اینها رو بخونید
[1] عسکری، سید مرتضی، سقیفه، ص67؛ ترجمه الطبقاتالکبرى، ج1، ص: 275 .
[2] الطبقاتالکبرى/ترجمه،ج3،ص: 188.
[3] الطبقات الکبری/ترجمه،ج3،ص: 189 .
[4] الطبقاتالکبرى/ترجمه،ج3،ص:89 .
[5] مسند احمد. ج1 ص 55 و تاریخ الطبری ج2 ص 466.
[6] تاریخالطبری/ترجمه، ج6، ص:2465.
آیا با وجود چنین احادیثی حتی بفرض زبیر سیف الاسلام نباشه آیا چیزی از شخصیت زبیر کم میشه ؟!